طی یک دهه گذشته چندین مقررات و دستورالعمل برای حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در بخش فروش و خدمات پس از فروش از سوی مجلس و دولت تدوین و اجرا شده است، این در شرایطی است که در مقررات مذکور بهدلیل عدم شفافیت و بهدنبال آن تفاسیر مختلفی که از این مقررات میشد حقوق مصرفکنندگان بهطور تمام و کمال ایفا نمیشد.
[1395/05/18 10:00]
المانیتور با اشاره به انحصاری بودن بازار خودرو در ایران نوشت: هرچند حدود ۱۰ درصد از بازار ایران در اختیار شرکت های چینی است، اما خودروسازان داخلی رقیب واقعی ندارند و همین مسئله علت اصلی کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولیدی داخل است.
[1395/05/28 11:00]
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام میکنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمیگیرد.
[1395/05/16 10:00]
ضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران باید به مرکز تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
شهرام آزادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام برخی مشکلات شرکتهای خودروساز داخلی در خارج از کشور برطرف شده است.
وی با بیان اینکه تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی به ویژه اروپاییها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید میرود با ادامه این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی به صورت سرمایهگذاری مشترک امضا شود.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیتها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمیکنم اروپاییها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکتهای خارجی باید استراتژیک بوده و بهگونهای بنا شود که سنگاندازیهای سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند.
وی با بیان اینکه منافع خودروسازان خارجی باید بهگونهای به بازار ایران پیوند بخورد که دیگر نتوانند مانند تحریمهای پیشین به راحتی بازار ایران را ترک کنند، گفت: باید روابط با خودروسازان خارجی بهگونهای مدیریت شود که ایران به مرکزی برای تولید و عرضه خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: درواقع خودروسازان داخلی باید با شرکای خارجی خود شرط کنند که تولید و ورود هرگونه خودروی جدید به بازار منطقه خاورمیانه باید از طریق ایران صورت گیرد. در آن صورت خودروسازان خارجی نیز برای تامین منافع خود نسبت به سرمایهگذاری و انتقال تکنولوژی در ایران اقدام خواهند کرد.
[1395/05/02 10:00]